aangekomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Schutijser - WaarBenJij.nu aangekomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Schutijser - WaarBenJij.nu

aangekomen

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

wauw wauw wauw.... ik ben der weer stil van.. wat een indrukken weer...
zal jullie snel even vertellen over hoe het hier is, foto's gaat niet lukken, heb er namelijk nog geen een gemaakt :D en het internet is veeeeeeeeeel te langzaam!

maar goed... the story...
woensdagochtend vroeg vertrokken, door mijn ouders, karlijn en bianca uitgezwaaid... kwamen toch wel een paar traantjes bij kijken!
Moest al extreem vroeg boarden, nu weet ik waarom! wat een surinaamse drukte zeg!! duurde wel een uur voor mijn bagage eindelijk gescant werd en ik gefouilleerd... alarm bleef afgaan, maar had toch echt niks bij me!
Vervolgens het vliegtuig in, zat helemaal voorin, in een apart stukje.. volgens de mensen voor mij was dat ideaal want achterin was het maar een 'kippenhok'.
Heb echt een prima vlucht gehad, heb nog nooit zoveel eten gehad :D hadden aan het einde wel erg veel turbulentie, mag ach het kan altijd erger... Toen we na een rustige landing op de grond stonden, werd er uitbundig geklapt voor de piloot.. echt surinaams blijkbaar...

vervolgens het vliegtuig uit de buitenlucht in en naar de aankomsthal lopen.. warmte sloeg me (welkom) tegemoet.. duurde weer een flinke tijd voor ik door de paspoortcontrole was en toen nog een tijd staan wachten op mijn bagage... daarna naar buiten gegaan en gelukkig stond er iemand met mijn naam.. dat was wel een opluchting, want nu zijn al die schreeuwende mannen voor een taxi me bespaard gebleven.. in het busje zaten nog twee nederlandse meiden die 7 weken op een basisschool gaan werken, hebben gezellog even zitten kletsen.. Maar wat een mooi landschap onderweg naar Paramaribo... geweldig.. en die geuren dan! Heerlijk!! leek wel een beetje op thuis komen, in een vlaag waren alle spanningen van me af gevallen!

bij het ziekenhuis aangekomen werd ik door een bewakingsmannetje naar hoofdzuster gebracht, die me weer naar iemand anders bracht en die bracht me dan weer naar de flat.. hoe bedoel je omslachtig :D
vervolgens kamer bekeken. alles wat ik nodig heb is er, maar het is wel een kale bedoening.
Vervolgens snel naar huis gebeld, boodschappen gedaan en s'avonds kwam Tessa aan de deur (meisje waar ik contact mee heb gehad, zij is 3 dagen eerder naar suriname gegaan en komt er ook voor een jaar werken als verpleegkundige). ondertussen kwam ook Simone erbij staan, een surinaams meisje wat in nederland woont en hier voor 2 weken is om allerlei dingen te regelen. Zij heeft vorig jaar hier ook stage gelopen.
Ben daarna wel snel gaan slapen, want was echt gebroken. Vanochtend om 7u ben ik naar P&O gegaan, en vervolgens naar zuster Deel (verpleegkundig hoofd). Morgen om 7u moet ik me weer melden en dan krijg ik een rondleiding.

Goed mensen, ik hou het voor gezien, ik schrijf zo snel mogelijk de rest van het verhaal want ben met Simone vandaag op stap geweest, maar dat volgt nog!

Dikke kussen vanuit het warme Suriname!!!!

  • 31 Januari 2008 - 15:52

    Peter Brundel:

    He meisie.
    Wel jammer dat je nu een heel jaar weg bent. Maar hoop dat je het erg na je zin hebt en dat je het daar het hele jaar uithoud en dat het niet tegen valt.
    Nou veel plezier daar en hoop gauw weer wat van je te lezen.

    Dikke kus van mijn

  • 31 Januari 2008 - 15:54

    Freek:

    Fijn om te horen dat je veilig aangekomen bent!!
    Wel een verrassing dat je op het vliegveld opgepikt werd, had je nog niet zo snel verwacht hè ;-)

    grtjs!

  • 31 Januari 2008 - 16:00

    Jane In Oman:

    Soko soko
    en de gloetjes uit Oman
    Hoi Noekie, heerlijk alweer het eerste verhaal en wat leuk dat er nog een Nederlands meisje voor een jaar zal zijn, samen is natuurlijk altijd gezellig!
    Ben benieuwd naar je rondleiding en naar wat voor een indruk het ziekenhuis op je maakt!
    Is het groot, modern, netjes, zit je in een druk gedeelte van de stad? En ging je naar een supermarkt voor boodschappen of kleine winkeltjes.
    kijk uit naar de volgende berichtjes.
    Hoop dat je even goed slaapt en morgen veel plezier met zr. Deel en de rondleiding. liefs en groetjes van Jane, Win Bobby en Lucky

  • 31 Januari 2008 - 16:03

    Mama:

    wat heerlijk dat je het gevoel
    hebt "thuis" te komen. De spanning valt ook van mij af. Je zult het daar prima redden.
    Zou je misschien een klein beetje zon hierheen kunnen sturen? We hebben er hier ook behoefte aan!
    Dag Nouk, veel plezier en geniet van alle indrukken!

  • 31 Januari 2008 - 16:46

    Betty En Frank:

    Hartstikke goed allemaal, nu is het genieten begonnen.
    Dat doe je volgens mij voor 100%, leuk dat je al aanspraak hebt en samen weggeweest bent, we horen het allemaal wel.
    Veel plezier en succes met je werk, want dat hoort er ook bij.

    x betty en frank

  • 31 Januari 2008 - 17:37

    Fam.Schoonderbeek:

    Ha Anouk,
    Wat enig om zo snel al te lezen hoe alles gegaan is, goed gelukkig! We zien uit naar verdere belevenissen. Veel sucses!
    liefs en groetjes,
    Greet, Evert, Marcia

  • 31 Januari 2008 - 17:43

    Bianca:

    hey lieverd, fijn om te lezen..kon gister niet in slaap komen totdat ik van je moeder had gehoord dat alles goed gegaan was haha..nou veel plezier en tot krabbels,dikke kus

  • 31 Januari 2008 - 17:48

    Marcel Huurdeman:

    Heey Schrikkel..
    Goed te horen dat je goed aangekomen bent daar!!Ben al heel benieuwd naar je foto,s...
    Heel veel plezier en succes...
    Blijf je volgen!
    x

  • 31 Januari 2008 - 18:02

    Nat:

    Noekie!!!
    Shit ik belde je maar je was net door de douane heen:( echt balen!
    Nou lievie, spreek je snel! x

  • 31 Januari 2008 - 18:29

    Marjo En Jordi:

    Hey meis,

    Goed om te horen dat de reis goed verlopen is en dat er iemand op je stond te wachten. Heb gisteren veel aan je gedacht! Veel succes en plezier daar en stuur wat zon deze kant op!

    Dikke knuffels van ons!

  • 31 Januari 2008 - 19:37

    Sofie:

    Hey noukje,

    wat een belevenissen!! Goed dat je niet "alleen" bent daar. Ik hoop dat je snel een thuis gevoel hebt.
    Geniet alvast, werk ze en kom heel terug, ik wil zeker dan eens afspreken om eens bij te praten!!!!

    XXX tot over een jaartje

    Sofie, Wim en Luca

  • 31 Januari 2008 - 20:29

    Klijn:

    Hey meis,
    Lekker dat je vlucht goed is gegaan en dat het er zo geweldig is! Vind het al helemaal fijn dat je daar al lekker mensen om je heen hebt! Valt er toch weer wat van me af! Geniet ervan!
    Dikke kus

  • 01 Februari 2008 - 11:08

    Katleen:

    Dag madam! Allez ik hoor het al, je gaat je er goed settelen!! Hopelijk kom je zeker terug? Je bent vertrokken op een dag dat het hier in België echt 'strontweer' was, shit ik ben jaloers :)!!
    Laat maar snel het volgende verhaal komen!

    Kusjes
    Katleen

  • 01 Februari 2008 - 15:54

    Marloes:

    hee anouk!!
    Echt leuk om je verhaal te lezen! echt allemaal zo herkenbaar wat je schrijft. :-). Ben blij dat je een goed huisje hebt en al wat mensen kent daar! Je moet vooral eens bij het Vat een fruitPunch drinken. (als 't zo nog heet) dat is Punch met borgoe...mjam.. echt zoo lekker! succes komende weken. hoop dat je werk goed bevalt! Ik zal ondertussen een beetje op mn zusje letten, want die misde je al heel erg! Nou tot je volgende verhaal dan maar!!

    Doeg!! Groetjes Marloes

  • 01 Februari 2008 - 16:15

    Simone:

    Hoi Anouk

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Wat is de reis van het vliegveld naar Paramaribo mooi hè. Je ziet al zo veel. Heel veel plezier in dat prachtige warme land. En niet alleen gaan werken hoor, er is zo veel moois in het binnenland te zien.

    Kus Simone de Vries

  • 01 Februari 2008 - 16:28

    Riv.:

    Wat een opluchting dat alles helemaal goed is gegaan (na al die wilde verhalen dinsdag, zat het me toch niet helemaal lekker!) Als ik het zo hoor heb je het daar gewoon super voor elkaar en lekker wat mensen om je heen! Heerlijk als ik dat zo allemaal lees, echt!
    Maak er een TOP tijd van, ben trots op je!! :)

    Dikke kus Riv.


  • 02 Februari 2008 - 11:48

    Erik:

    he meisje, goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je eerste indrukken goed zijn. lijkt me heerlijk om weer lekker in de warmte te zitten, hier heeft het vannacht zelfs gesneeuwt! veel plezier daar!
    dikke kus van mij

  • 03 Februari 2008 - 09:05

    Monic@:

    Hallo Anouk
    Dank voor je verslag, ik verheug me op het vervolg en wens je nogmaals heel veel succes met je stoere avontuur, het klinkt tot zover supergoed!

    Liefs Monic@

  • 03 Februari 2008 - 10:14

    Heleen:

    hey !
    wil je simone groeten van me ?
    ze was er vorig jaar ook toen ik er was ;)
    ik ben héél erg blij dat je het zo goed stelt !
    veel succes met je avontuur !

    zoen
    Heleen

  • 03 Februari 2008 - 13:07

    Marcia:

    hoi anouk!!

    gelukkig dat het allemaal goed is gegaan:) heeeel veel plezier! en dat je leuke dingen mee mag maken...

    groetjes marcia

  • 04 Februari 2008 - 08:26

    Michel:

    Hey snoetje!

    Heel veel succes daarzo, Iets mooi werk, vast lekker warm daar! Hier loopt carnaval weer super, echt een heerlijk feest, volgend jaar moet je er zekers weer bij zijn!! Ga je gewoon verkleed als verloskundige, lekker makkelijk toch:P Veel plezier daar, khou je in de gaten ;)

    (K)

  • 04 Februari 2008 - 09:10

    Caro:

    eej meis,

    fijn om wat van je te horen!!!
    veel plezier!!!

    kus c

  • 04 Februari 2008 - 13:11

    Lianne:

    Hey nouk!
    fijn om te horen dat alles goed met je gaat en zo te horen ga je t vast naar je zin hebben! kijk uit naar de volgende verhalen! Geniet van t mooie weer want hier in europa is t maar bagger! geniet ervan nouk!

    veel liefs, Lianne

  • 04 Februari 2008 - 22:01

    Maris:

    Ej zoetie,
    ben zo trots op je en mess wel wat jaloers ook :) het is nu een jaar geleden dat ik vertrok naar sri lanka en jij naar thailand en nu zit jij weer op zulk een avontuur WOUW
    Fijn dat je er al mensen kent, da komt zeker in orde
    Maak er het beste van meid, gun je een fantastische tijd daar in het warme land
    dikke zoen en knuf maris x

  • 04 Februari 2008 - 22:48

    Anouck En Jelle:

    Hee Liefje,

    Ben blij dat de aankomst goed is gegaan..
    Kom je nu naar huis???...haha..

    Velle liefs

    Nouckie en Jelle

  • 05 Februari 2008 - 12:22

    Tamara:

    hey hey goed om te horen dat alles goed gegaan is!! (pa was er ook blij om) hier was caranaval weer eens niks aan zoals gewoonlijk.. ;-) heb een paar dagen nodig om bij te komen.. hoe was carnaval daar of niks van mee gekregen?

    nog heel veel plezier daar en zorg goed voor jezelf!!
    x tamara

  • 05 Februari 2008 - 13:06

    Bianca:

    ola, en hoe zijn de eerste dagen geweest? en je eerst dagje werken gehad? heb je nog kunnen regelen dat je maandag kon beginnen of moest je die vrijdag toch gelijk aan de slag?ben erg benieuwd naar alles..
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Anouk

ik ga voor 1 jaar werken als verloskundige in het Diakonessenhuis te Parimaribo!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 27136

Voorgaande reizen:

30 Januari 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: