verhuisd! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Schutijser - WaarBenJij.nu verhuisd! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Schutijser - WaarBenJij.nu

verhuisd!

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve mensen uit Nederland,
Wat leuk dat jullie nog steeds zo trouw mijn site bijhouden! Leuk,leuk, leuk!! Vind het super om al jullie reacties te lezen!

3 weken geleden zijn Tes, Dirry en ik met het afdelingsuitje van Tessa meegegaan naar Bosbivak. Bosbivak ligt voorbij Zanderij (het vliegveld), het ligt op het terrein van het opleidingscentrum voor militairen. Uiteraard moesten we vroeg verzamelen (dat viel niet mee na een avondje stappen), en vervolgens konden we (natuurlijk) meer dan een uur wachten voor de collega’s er waren en de bus eens een keer kwam. Vervolgens een uurtje in de bus, onderweg nog wat mensen opgepikt. En een gelach en geschreeuw in bus, halleluja... wat een kabaal kunnen Surinaamse mensen maken zeg! Maar wel gezellig! Als de een lacht,lacht de volgende weer harder en lacht de derde nog harder.. zoals mijn vader het zou zeggen; het was geen lachen meer, maar bekverkrachten :)
Maar goed, uiteindelijk waren we op bosbivak. Bosbivak bestaat uit een kreekje met colabruin water, een bruggetje eroverheen, enkele hutjes en wat steentjes-zand. Op zich wel lekker om een dagje door te brengen... veel was er echt niet te doen.. hebben wat gezond en gezwommen.. water was wel enorm koud! Natuurlijk verder veel gegeten en gedronken en ook nog even het bos ingeweest... tuurlijk hadden alle beesten ons al veel eerder gezien, dan wij hen, dus op wat kleine hagedisjes na hebben we niet veel gezien... steekvliegen waren er helaas in overvloed en na enige keren geprikt te zijn hadden we het bos ook wel weer gezien!

Afgelopen weken veel gewerkt om wat extra dagen vrij te zijn als mijn ouders komen. Doe graag avonden en nachtdiensten, omdat er dan geen studenten zijn en ik zelf veel kan doen en beslissen. Als ik door de week overdag werk, ben ik voornamelijk bezig met studentenbegeleiding. Op zich wel heel erg leuk, maar er zijn soms zoveel studenten en zo weinig werk, dat het moeilijk is om iedereen tevreden te houden. Maar goed, we doen ons best.

Verder heel veel aan het salsa-dansen! Echt onzettend leuk.. hebben dan les op die ambassade van Venuezela... hebben niet zo’n hele grote groep, dus je leert elke les heel veel. Vaak ben je 2 tot 2.5 uur aan het dansen... en zweten dat je doet! Die draaien zijn behoorlijk ingewikkeld en er zijn enkele ‘hulpmannen’ die mee begeleiden en die laten je daadwerkelijk alle hoeken van het terras zien... draaiend uiteraard!

En...... Tes, Dirry,Irvin en ik gaan op vakantie!!!! 1 augustus om 06.00u vliegen we met Surinam Airways naar Trinidad! Na daar een weekje rond te hebben getrokken, gaan we met de boot naar Tobego om daar nog een week te relaxen aan de vele bounty eilanden :) 15 augustus komen we in de nacht weer terug aan op Zanderij... Heb er nu al zo’n zin in! Ben echt heel erg benieuwd! Tips zijn uiteraard welkom van mensen die er al geweest zijn! :)

Inmiddels zitten we ook al in ons nieuwe huisje aan de Kibrimistraat. Dinsdag 29 april hebben we onze spullen bijeengepakt en zijn we opgehaald door de zoon van de eigenaar van ons huisje. In de drie maanden dat we hier nu zitten hebben we enorm veel rommel verzameld en het paste ook niet in 1 auto! Ik snap niet hoe we allen maar met 2 tassen naar Suriname zijn gekomen en hoe we het voor elkaar hebben gekregen om in die korte tijd zoveel rommel te verzamelen. Tasje hier, tasje daar.... die zoon wist niet waar die beginnen moest!
Gelukkig kwam er nog een tweede auto en kregen we ook nog wat hulp met het sjouwen van de spullen naar boven. Meteen spullen uitgepakt, snel gedoucht en nog even het centrum in geweest omdat het natuurlijk koninginnenacht was. In het centrum was echter niks te beleven hadden beter thuis van ons balkon kunnen genieten.
De dag erna was het koninginnedag en na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we naar de Gonggrijpstraat gegaan, waar enkele co-assistenten van het ziekenhuis een feestje gaven! Iedereen was in het oranje (zelfs het huis toevallig), er was een DJ, er was drank en er was gezelligheid. Wij hadden zelf geen oranje t-shirts, maar hebben die gelukkig van iemand kunnen lenen. Het was echt super gezellig, volop gegeten, gedronken en gedanst.
(Nu ik dit stukje op ons balkon aan het typen ben, om het straks even op internet te plaatsen, krijgen we toch een enorm hoosbui! Ongelooflijk, de temperatuur is wel meteen een stuk aangenamer.Het regenseizoen is vanaf deze maand begonnen.)
Maar goed, even terug naar koninginnedag. Die avond zijn we met die hele groep naar de pier van Torarica gegaan. Daar was het oranjefeest, met haring, bitterballen, saucijzenbroodjes, frikandellen, stroopwafels en de Hermes Houseband. Was echt super gezellig, hebben ons enorm vermaakt. T was alleen jammer dat je enkel maar Heineken kon drinken en geen Parbobier :)

Afgelopen zaterdagavond hadden we dan onze housewarmings party. We hadden lekker kip gebarbequed, pastasalade, gevulde eieren, patat, brood, pindasaus enz. Allemaal lekkere dingen dus. Was erg gezellig en de laatste mensen hebben we rond 4 uur het huis uit moeten zetten...

Goed, denk dat dit alles wel weer was! Ga er uiteraard weer wat foto’s op zetten, zodat jullie allemaal kunnen meegenieten van ons nieuwe, mooie huisje!
Nieuwe adres is trouwens:

Anouk Schutijser
Kibrimistraat 13
Paramaribo
Suriname

Telefoon is: 005978965315

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 06 Mei 2008 - 10:58

    Tamara:

    hey! lekker lullig van je dat je mij niet hebt uitgenodigd voor die house warming party!! ;-)

    maar echt super leuk om je verhalen weer te lezen! hier is het nu ook lekker weer!! eindelijk weer veel zon alleen jammer dat ik stage moet lopen...

    ik dacht dat dit al een soort van vakantie voor je was... echt wel beter voor je!

    en ik ben bezig om Levi te versieren:-p wel als anouk er niet bij is natuurlijk want anders hebben we ruzie! maar het is zo'n schattig mannetje!!

    nog veel succes daar!!

    xxx

  • 06 Mei 2008 - 11:46

    Mama:

    leuk om je verhaal te lezen, je hebt een leuke schrijfstijl:-d
    Die huisspin zetten jullie maar in een kooitje als wij komen want ik houd niet van huisdieren....... Ook die vliegende kakkerlakken waar Tess over schreef kunnen mijn enthousiastme over onze Suriname reis wel een beetje drukken..... (Het "kakkerlakker" avontuur in Thailand staat mij nog steeds bij!!!!!!) Hebben jullie trouwens nog meer "huisdieren"?? Dan kan ik mij daarop voorbereiden!
    De rotzooi bij het verhuizen verbaast mij niets, je hebt altijd een verzamelwoede gehad....

    Is je fiets er al? Zaten al je instant soepjes nog in het mandje?

    Verder ziet jullie huisje er mooi uit!Over een maand zijn we er om het zelf te zien! Kus


  • 06 Mei 2008 - 14:49

    Masterbikkel:

    Heey Schrikkel!
    Natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! haha..Leuke foto,s!
    Ik baal ook dat ik die housewarming party niet mee kan maken!! haha!
    Mooie verhalen weer! Blijf je volgen!
    xx

  • 06 Mei 2008 - 16:11

    Grietje:

    hé noukie
    Vergeet je trouwe lezers uit Belgie niet hé :-)
    Ben blij te horen dat alles ginder prima naar je zin gaat!
    Ik ben bezig aan mijn laatste maanden opleiding, best wel moeilijk eigenlijk. En dan ga ik solliciteren, wie weet beland ik plots ook wel in suriname :-)
    ook al gaat mijn voorkeur naar afrika, maar met sommige organisaties kan je niet kiezen.
    Dikke kus
    Grietje

  • 06 Mei 2008 - 17:22

    JaneinOman:

    Al Salaam Aleikhum Parimaribo,
    Hoi Noekie, bedankt voor de leuke foto's en natuurlijk weer je verslag, ik keek al weer uit naar een bericht en je hebt echt een leuke schrijfstijl, net als je moeder trouwens!!
    Maaruh, waarom is de huisspin zo plat??
    Offf is het gewoon een lage soort spin.....even aan Lianne vragen, maar volgens mij is dit zeker een zeer weldode
    soort!!! Foei daar!!! De spin was er echt eerder, socco socco....
    Kijk maar uit want met al die VooDoo daar zal de geest van de spin zich zeker wreken en je weet maar nooit wanneer dat gaat gebeuren.....Dus Marij, handen af van de vervolgspinnen!
    Vliegende kakkerlakken hebben wij hier ook, bij voorkeur in de badkamer als je net je tanden staat te poetsen, vliegt er een vrolijk uit het rooster naar beneden.....
    Jullie hebben trouwens een leuk huisje gevonden, geweldig dat balkon, echte bofkonten dat je daar tegenaan bent gelopen!!! Das ut eerste denk ik wat we doen als we ooit terugkomen, een veranda bouwen, zodat we lekker droog buiten kunnen zitten, hahaha mits de regen natuurlijk niet horizontaal komt aanzetten zoals hier....!
    Nou geniet er maar fijn van, wat een vooruitgang na het ziekenhuisonderkomen he!
    Maar je fiets was toch al aangekomen?
    of is er nog een fiets onderweg. Kan mij herinneren dat je poos geleden al schreef dat de fiets was aangekomen.
    Of is alweer verdwenen?

    Hhahah al die vragen...
    O ja trouwens over Trinidad en Tobego,
    ik zal wel even vragen voor je, onze beste vrienden hier komen daar vandaan!!!
    Dus dat bericht volgt nog via je hotmail adres!!
    Bedankt voor je nieuwe adres ook!

    Leuk dat papa en mama komen he, super om hen alles te kunnen laten zien.
    Misschien kunnen ze ook een opblaaskano meenemen, altijd handig in de regentijd!!! Die past wel in Frits zijn koffer!

    Leuk dat jullie ook Koninginnedag gevierd hebben!!!
    Dat is altijd leuk in het buitenland en leuk om iedereen in het oranje te zien.
    Wij hadden een tijd geleden op 23 maart al ons OranjeBal, dat doen ze iets eerder omdat het te heet is om het rond 30 april te doen, het is hier nu momenteel al 39 graden!! En al redelijk vochtig!
    Maar op de 30 april was er de jaarljkse Vrijmarkt van 16 tot 18 waar de kinderen hun spulletjes mogen verkopen
    hij wordt geopend door de Burgemeester van het Holland Committee en dan komen daar Koningin Beatrix met Maxima ook op visite(hun standins uit onze plaatselijke expat gemeente, lijken echt hoor!). Daarna om half 8 gaan we allemaal naar het Hyatt Hotel voor de Receptie tot half 10 en daar komen dan ook alle Ambassadeurs en diplomaten die in Oman zijn en natuurlijk veel belangrijke Omani's. Ook daar hadden we heerlijke hapjes!!!! ja hoor bitterballen, haring en mini fricandelletjes en allerlei Hollandse kazen en andere lekkere dingen.
    Leuk is dat toch en je voelt je echt verbonden!
    Heee maar gaaf dat jullie de Hermes House Band in Suriname hadden; zij zijn ook in Oman geweest!!! Dat is lekker swingen dus de hele avond!

    Wat jammer dat je ons de uitnodiging niet had gestuurd voor de Housewarming!
    Wij waren zeker gekomen hoor, helemaal geen soesa hoor meisje!!! Tante Jeen en Oom Winnie komen echt wel speciaal die lekkere hapjes oppeuzelen hoor, Socco socco!!

    Je sprak over de studenten die je begeleidt?? zijn dat meisjes die in opleiding zijn voor verloskundigen en die daar hun stage lopen? Hoe lang duurt de opleiding in Suriname?

    Leuk al die nieuwe ervaringen, zoals altijd leer je daar veel meer dan je ooit zo even in een jaartje in Nederland zou leren he! Nou genieten maar en kom vooral niet te vroeg terug!!! De zon, de vrolijkheid van de mensen, het genieten van het leven.....!!!Allemaal goedddddddddddd!

    Nou meis tis weer een heel verhaal.
    Ben momenteel niet veel aan het emailen, dus ik dacht ik reageer maar even zo.
    blijf vooral veel schrijven over je avonturen en natuurlijk voorzien van foto's!

    Heel veel liefs van ons allemaal en vooral van Jane en Win uit Muscat, Oman en een poot en lik van Bobby en Lucky
    en alvast een hele fijne tijd met papa en mama toegewenst!!
    Ik laat nog weten over Trinidad en Tobago!
    kus Jane
    Massalama

  • 07 Mei 2008 - 07:29

    Freek:

    Nice crib!!

    Mooi fornuis ook haha :P

    Blijven schrijven hè, heerlijk om al die verhalen te lezen


  • 07 Mei 2008 - 09:22

    Klijn:

    Hey mop,
    Hellemaal super dat jullie lekker een huisje hebben!
    Ik mail je vanmiddag ff!!!
    Kuzz

  • 07 Mei 2008 - 19:53

    Bianca:

    hey meis, lekker dat jullie nu je eigen plekje hebben, ziet er gezellig uit.leuk dat jullie ook een oranje kon.dag hebben gehad, ik was een beetje 'brak' van kon. nacht:) dus overdag niet veel gedaan..wel heerlijk een paar dagen vrij geweest vorige week,ik mail je deze week dat vertel ik je meer..
    kusje

  • 16 Mei 2008 - 15:15

    Fam.schoonderbeek:

    Ha Anouk,

    Net weer met plezier je verhalen gelezen en foto´s bekeken! Wat woon je nu ruim, ziet er super uit! En wat genieten jullie van alles!

    Wij zijn net terug van een midweek Weert, niet zo ver weg als jij .... maar toch was het heerlijk en het was mooi weer. We moesten wel even "bij"komen van de schrik, want je weet nog dat Everts hobby bijen houden is? De week voor we weggingen had hij namelijk een zwerm bijen bij iemand uit de tuin weggehaald en in een korf gedaan, alleen die kon hij niet op de Schothorst plaatsen omdat er een nieuwe tegelvloer was gelegd. Dus mochten ze hier in de tuin blijven staan tot de volgende dag. Zo gezegd zo gedaan. De volgende morgen om 7.00 uur worden we wakker ...... Greet ik hoor gezoem dat is niet goed! ja hoor je voelt hem al aankomen....ja de hele zwerm ontsnapt! We konden dus de hele dag de tuin niet in en de één na de andere buur kwam klagen. Buurman wat is er nu aan de hand! Pas later op de avond was de rust weergekeerd aan dit stukje Dollardstraat en kon hij ze wegbrengen waarna er nog een paar dagen een groepje bleef hangen. Dan maar een huisspin die ben je sneller kwijt lijkt me!
    Verder alles goed hier hoor.

    Marcia is nog steeds erg druk op Birkhoven maar wel gezellig.

    Liefs en groetjes,
    Greet, Marcia en
    bzzzzz van Evert

  • 17 Mei 2008 - 16:01

    Anouck :

    Hee Nouk,

    Leuk om te lezen dat alles goed daar is, wel heel fijn voor jullie dat jullie nu een lekker huisje hebben, met een aardig groot balkon!!

    Het weer is hier weer omgeslagen, vandaag dus gazonmaaierrace in de regen, wel jammer. Levi en ik zijn maar een uurtje geweest..
    Tamara is idd mijn zoon aan het versieren, dat kan toch niet..hij had wel haar borsten al gevonden..haha

    Verder gaat alles goed hier, Levi is nu 57,5 cm en 5180 gram, dus groeit als kool en we mogen ´s nachts van onze nachtrust genieten, meneertje slaapt lekker door..

    Kom je nu naar huis..

    We missen je

    Liefs Nouckie, Jelle en Levi

  • 03 Juni 2008 - 20:04

    Maris:

    Lieve Anouk!

    Wat een prachtig huis!!!
    Of kan ik beter zeggen:villa

    Ticket naar Suri wordt 3000 euro echt niet normaal.....maar Suus en ik blijven door zoeken...trouwens Trinidad klinkt ook niet slecht!
    Kusknuffelkuskussssmak
    Maris

  • 23 Augustus 2008 - 08:36

    Maris:

    ELA lieverd
    hoe gaat het met je???
    ik heb al zo lang niets meer van je gehoord, laat snel even iets weten, moet je nog zoveel vertellen

    super dikke knuffel en kus
    Maris

  • 03 September 2008 - 13:25

    Luc Schutijser:

    Lieve Anouk,
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Jammer dat we niet even een gebakje kunnen komen eten. Maar geef je wel een tegoedbon?
    Het gaat goed met je he? We zijn zondag bij oma geweest om haar verjaardag te vieren, prachtig weer en het was gezellig.
    Jij een fijne dag vandaag en wij drinken een borrel op jou. Luc

  • 28 Juli 2015 - 22:32

    André Douma:

    Hallo Anouk, ik ben André Douma en ben al jaren op zoek naar jouw vader, Frits. Ik zat vroeger naast hem in de 6e klas van de Salvatorschool in Amersfoort en ben verschrikkelijk nieuwsgierig hoe het met hem gaat en hoe zijn leven tot nu toe verlopen is. Wil jij hem de hartelijke groeten van mij doen? Ik hoop ooit nog eens iets van hem te horen en/of te lezen want hij is altijd in mijn gedachten gebleven. Warme groet vanuit Italia. André Douma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Anouk

ik ga voor 1 jaar werken als verloskundige in het Diakonessenhuis te Parimaribo!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 27133

Voorgaande reizen:

30 Januari 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: